Thursday 24 March 2016

Kolmas kerta toden sanoo, tai vähintään viides!

Liikunta on kyllä ihmeellistä. Aina vaan löytyy uusia  mielenkiinnonkohteita, ja ne ei todellakaan aina iske ensiyrittämällä. Uusin ihastu on Spinning, se tylsä sisäpyöräily jossa hiki virtaa ja perse puutuu.

Taustani Spinningin parissa alkoi reilut 2 vuotta sitten, mutta se ei ollut rakkautta ensi silmäyksellä. Liikunnan aloittaessani kuvittelin, että juuri tuosta sisäpyöräilystä tulisi se mun juttu, pyöräilinhän työmatkat (ja siihen liikuntani oli siis rajoittunutkin.) Valitsin sitten ohjelmasta kevytspinningin jonka keston piti oleman 30 minuuttia. Oli kyllä yksi elämäni pisin puolituntinen. Ei ollut millään lailla mukavaa, hiki virtaisi, happi loppu ja olin jo varma etten tuosta puolituntisesta elossa selviäisi. Toisen kerran vielä eksyin samaiselle tunnille ja totesin, että se ei vaan ole mun juttu.

Tämä kuva ei liity kyllä spinningiin.
Oli vaan niin tyylikäs eniten yökerho-sali Porissa.
Miksi käydä baarissa kun voit käydä salilla? :D
 Ainii, paitsi kävinhän mä yöelämässäkin.


Mutta toisin taas kävi, muutama viikko sitten annoin uuden mahdollisuuden spinningille. Suurin syy oli ehkä huono sää joka ei houkutellut pitkälle peruskestävyyslenkille, joita syksyisen haasteen toteutus vaatisi. Tietenkään enää ohjelmistossa ollutkaan puolituntista kevytspinningiä ja piti uskaltautua 45 minuutin kuntospinniin. Hieman mieltäni rohkaisi tuttu, lemppariohjaaja Jenni.
Ja sitten löysin sen jutun. Ei olekaan tarkoitus kuolla sinne tunnille vaan mennä sillä puoliteholla. Ja tosiaan tunnin jälkeen olisi jaksanut vielä jatkaakin. Perse kyllä edelleen puutui. Jo loppuviikolla olinkin uudemman kerran spinnaamassa ja aina vaan paremmalla fiiliksellä.

Piste I:n päälle tuli kuitenkin pari viikkoa sitten päivänä jolloin mitään hyvää fiilistä vähiten etsin. Sen enempää yksityiselämääni avaamatta sanon vain, että talouteni lukumäärä supistui edellisenä iltana. Raahauduin kuitenkin spinningiin ja nyt oli vuorossa oikein sykespin 55 minuuttia! Ja sitten tapahtui ihme, ensimmäisessä työosiossa olin niin fiiliksissä etten huomannut edes kelloa katsoa. Näinpä tuli taas todistettua, että liikunta on lääke, jopa sydänsuruihin, mutta toimii mulla myös unettomuuteen, ruokahaluttomuuteen (jota ei juurikaan ole) ja ihan myös moneen fyysiseen oikeeseen diagnoosiin. Eikä se persekään enää kolmannella kertaa ollut kipee, ihan hyvä on spinningsatula.

Ps. Ootteko jo nähneet meidän promovideon, jossa en taipunut painostuksen alla hyppäämään pituutta.  Katoppa vaikka täältä.

Ja sitten vielä mainostauko: Sinunkin firmasi haluaa varmasti näkyä Vantaalla mun asussa tai sitten haluat muuten vaan minun kehuvan tuotteitasi. Aika tyhjältä näyttää sponsorikassa tälle vuodelle, niin otappa yhteyttä niin kehitellään kaikkea kivaa yhteistyötä. Tai mää möksähdän.

Hyvää Pääsiäistä! Minä lähden nyt leipomaan pullaa porilaisille.


No comments:

Post a Comment