Wednesday 30 July 2014

Balanssia bodyyn

Luulettepa varmaan, että olen kisojen jälkeen laiskotellut. Ei pidä paikkaansa. On käyty salilla, heitetty palloa, työnnetty kuulaa hölkätty ja sitten tasapainotettu vartaloa eli Bodybalance-tunteja. Uinti on toistaiseksi jäänyt, mutta sekin vain käytännön syistä lähes jokaisen altaan ollessa suljettuna. (Toki olen ihan vähän järvessä uinut, mutta en pidä näkemästäni vedenpohjassa, joten pitäydyn mieluummin altaissa.)
 
Tänään oli kuitenkin ohjelmassa Bodybalance.  Onnekseni Bodybalance tunnilla noudatetaan samaa ohjelmaa useita viikkoja niin minäkin sitten aina viimeisillä kerroilla ymmärrän mitä tapahtuu. Kun aloitin kuntoilun, Bodybalance oli yksi lempitunneistani, etenkin viimeiset 10 minuuttia jolloin nukutaan salin lattialla. Nykyään bodybalance tuntuu jopa tylsältä rauhallisine liikkeineen, mutta toimii palauttavana treeninä kuitenkin paremmin kuin malttamaton itsenäisesti tehty venyttely ja auttaa  minun ikuisesti jumittaviin lonkan koukistajiin.
 
 
Bodybalance sopii rauhallisuutensa puolesta myös aloittelijoille ja jopa minä pysyn hyvin mukana, etenkin jos ohjaajana on Pikku-Liisa. Itsehän en ole mitenkään pienikokoinen, niin voin hyvin minua 15 senttiä pidempää ohjaajaa kutsua Pikku-Liisaksi. Päätin hänet nyt kuitenkin näin nimetä, koska erään tunnin alussa hän kertoi saamastaan palautteesta. "Ohjaaja on ammattitaitoinen, mutta hän on niin pieni, että häntä on vaikea nähdä salin edessä." Muuten yhdyn kyllä arvosteluun, mutta ei se Liisa nyt niin pieni ole. 
 
 Pari kertaa, kuten tänään, olen eksynyt kuitenkin jonkun muun ohjaamalle Bodybalance-tunnille. Silloin voin vain ihmetellä mitä tapahtuu, kun ohjaaja kehottaa soturi kakkoseen ja mietin, että oliko tämä nyt se jousiampuja-soturi vai se jolla on miekka. Pikku-Liisa muistaa aina kertoa mihin
varpaiden kuuluu sojottaa ja minkä käden väännät mihin asentoon. Tämän päiväisessä Balancessa oli kyllä yksi iso plussa. Rentotumisen alkaessa ohjaaja sanoi "kaikella mitä olet tänään tehnyt on ollut tärkeä tarkoitus". Tiesin että sille kahvitteluhetken juustokakkupalalla oli jokin merkitys ja nyt sain perustelun tuolle teolle.
 
 Olen myös aina kokenut olevani (vartaloltani) joustamaton, mutta nyt, reilun puolivuotta kiltisti Balancessa käyneenä, yletyn jo hipaisemaan varpaitani.
 
Loppuun vielä osuva horoskooppi MeNaiset-lehdestä Oinaalle (Joka siis olen). Tiedä nyt sitten, liittyykö tuo niinkään rahaan, vai voisiko olla niin, että Verottajakin on oinas. 
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment